Smejúce sa dievča
Smejúce sa dievča

Obranné stratégie proti oparu

Päť najlepších spôsobov, ako môžete podporiť svoju sebadôveru, keď máte opar.

Opar Vám nesmie rozvrátiť život. Je mnoho spôsobov, ako môžete obmedziť jeho dopad na Vaše emócie a sebadôveru. Keď máte opar, iba niekoľko jednoduchých krokov Vám pomôže, aby ste sa cítili opäť sami sebou. Tu sú naše top tipy.

Majte dostatok pohybu. Možno budete mať chuť schovať sa kvôli oparu doma, ale snažte sa ísť von. Aktivity, ako sú chôdza, jazda na bicykli alebo plávanie, môžu zvýšiť produkciu endorfínov, ktoré Vám zlepšia náladu.

Starajte sa o seba. Venujte tento čas zvýrazneniu svojej osoby a starostlivosti o seba: Umyte a upravte si vlasy, urobte si manikúru alebo si doprajte masáž.

Oblečte sa na túto príležitosť. Keď máte pocit, že sa na Vás celý svet pozerá, odveďte ich pozornosť k niečomu inému. Nasaďte si klobúk so širokou strechou, prevetrajte svoje obľúbené šaty, ktoré nosíte len málokedy, alebo len venujte trochu viac času premýšľaniu o tom, čo si dnes vezmete na seba.

Oslavujte sami seba. Nedovoľte, aby ste kvôli oparu zabudli na to, kto ste: zapíšte si päť svojich najsilnejších stránok a päť vecí, ktoré na sebe obdivujete. Tento jednoduchý úkon Vám pomôže zostať nad vecou.

Skúste vzájomné komplimenty. Aj keď to môže vyzerať divne a násilne, psychológovia odporúčajú zavolať priateľovi (alebo mame) a 10 minút si navzájom hovoriť pozitívne veci jeden o druhom. Opar môže byť izolujúcim zážitkom, takže si urobte čas, aby ste zastihli tých, ktorých máte radi.